CUK Ubezpieczenia – porównywarka ubezpieczeń. Opinie, zalety i wady

Ocena artykułu: 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

1 ocen, średnia: 5,00 z 5

CUK Ubezpieczenia zajmuje się sprzedażą polis z zakresu ochrony mienia, komunikacji, ubezpieczeń podróży oraz ubezpieczeń na życie. CUK otworzyło swoją pierwszą placówkę w 2001 roku, a obecnie ubezpieczenia operatora można kupić w 330 placówkach w całej Polsce, przez telefon oraz online.

W ramach porównywarki CUK dostępne są oferty 30 zakładów ubezpieczeniowych. Co ciekawe płatność za polisę można podzielić na 11 rat, a pierwszą z nich zapłacić dopiero po trzech tygodniach od zakupu. Z firmą można skontaktować się telefonicznie 22 33 00 300  lub skorzystać z wyszukiwarki placówek, a także wykupić ubezpieczenie poprzez porównywarkę.

Jak to działa?

Na stronie głównej wystarczy kliknąć “sprawdź cenę OC/AC”, a ta przenosi nas na stronę kalkulatora. Od początku mamy jasny podział na 3 sekcje wskazane w “linii postępu”, czyli dane pojazdu, dane właściciela pojazdu, poprzednie ubezpieczenie.

CUK Ubezpieczenia

Dane pojazdu

Po pierwsze musimy zaznaczyć jakie ubezpieczenie nas interesuje: OC, AC NNW czy ASS. Następnie musimy określić pierwszy dzień, od którego miałaby obowiązywać polisa. Potem rodzaj pojazdu: osobowy, dostawczy, motocykl czy też przyczepa. Jak widać możliwości jest więcej niż zazwyczaj w porównywarkach polis. Następnie należy wskazać:

  • markę
  • rok produkcji
  • data pierwszej rejestracji
  • rok nabycia
  • model
  • rodzaj paliwa
  • pojemność w cm3
  • moc silnika
  • rodzaj skrzyni biegów
  • typ
  • model i wersja wg infoekspert 
  • liczba miejsc
  • aktualny przebieg
  • numer rejestracyjny
  • użytkowanie pojazdu za granicą
  • cel wykorzystania pojazdu (prywatny/firmowy)
  • czy pojazd był sprowadzony
  • czy pojazd jest fabrycznie nowy
  • czy pojazd jest zarejestrowany jako ciężarowy
  • czy pojazd jest przedmiotem leasingu

 

CUK Ubezpieczenia zaznacza, że podanie aktualnego numeru rejestracyjnego jest niezbędne do wyliczenia składek w części towarzystw ubezpieczeniowych. Po uzupełnieniu powyższych danych należy wpisać numer telefonu, a następnie zaakceptować regulamin oraz zgodę na wysyłanie ofert marketingowych. Poniżej znajduje się informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych.

Ubezpieczający, właściciel

Na tym etapie musimy określić czy pojazd zarejestrowany jest na osobę fizyczna, czy też na spółkę, działalność lub inny podmiot. Należy również potwierdzić czy jesteśmy właścicielem pojazdu, ubezpieczającym i głównym użytkownikiem pojazdu. Kolejnym krokiem jest uzupełnienie danych osobowych takich jak: imię nazwisko, kod pocztowy, PESEL, data wydania prawa jazdy w celu weryfikacji przebiegu ubezpieczenia w bazie UFG, wyliczenia składki i przedstawienia oferty. Niestety i tu po raz kolejny pojawiają się zgody, tym razem na przetwarzanie zgody w celu kalkulacji i profilowanie danych osobowych, czyli korzystanie ze sztucznej inteligencji w celu stworzenia profilu osoby i przygotowania dla niej ofert. Ta ostatnia zgoda nie jest obligatoryjna.

Poprzednie Ubezpieczenie

Tu lista zapytań jest krótka. Porównywarkę interesuje czy polisa jest kontynuowana i czy którykolwiek z właścicieli posiadała jakiekolwiek ubezpieczenie w ciągu ostatnich 5 lat.

Porównanie ubezpieczeń CUK: wady, zalety

Wyniki pokazują się w formie tabeli z możliwością sortowania:

  1. od najtańszych
  2. od najdroższych
  3. alfabetycznie A-Z
  4. alfabetycznie Z-A

Otrzymaliśmy 11 ofert, z czego niestety tylko 3 z ceną. Do pozostałych ofert nie mamy dostępu i musimy skontaktować się z doradcą CUK. Aby poznać kolejnych 6, pokazanych w wynikach poza tabelą, należy skontaktować się z konsultantem lub udać się do placówki CUK. To, co należy wskazać jako niewątpliwą wadę porównywarki to fakt, że w samej tabeli wyników nie ma możliwości porównywania ofert nawet tych 3, które moglibyśmy zakupić online. Sama wyszukiwarka jest szczegółowa i wygodna w uzupełnianiu, “linia postępu” jest widoczna od samego początku uzupełniania danych w porównywarce, ale liczba wyników jest wysoce niesatysfakcjonująca. Większość klientów po uzupełnieniu tak wielu informacji oczekuje więcej niż 3 ofert, a porównywarka internetowa powinna dawać więcej wyników, które nie zobowiązują do kontaktu telefonicznego lub wizyty w placówce.